Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.
Uzyskaj świadectwo charakterystyki eneregtycznej online!
Jest to certyfikat (inaczej paszport energetyczny), wskazujący jak dużo energii zużywa dany budynek i jakie jest zapotrzebowanie na energię do zaspokojenia potrzeb, które związane są z użytkowaniem danego budynku (np. ogrzewanie, woda, wentylacja, klimatyzacja).
Od 28 kwietnia 2023, zgodnie z nowelizacją ustawy o charakterystyce energetycznej budynków z dnia 29 sierpnia 2014, świadectwo charakterystyki energetycznej budynku jest wymagane przy każdej sprzedaży lub wynajmie nieruchomości.
Wzór świadectwa energetycznego jest ustandaryzowany i określony przez Ministra Inwestycji i Rozwoju. W jego skład wchodzą: adres budynku, zdjęcie, dane osoby, która sporządza świadectwo, parametry techniczne oraz zapotrzebowanie energetyczne budynku.
Przy sprzedaży i wynajmie nieruchomości
Świadectwo charakterystyki energetycznej należy dostarczyć nabywcy lub najemcy nieruchomości w momencie sprzedaży lub wynajmu budynku. Dokument jest również wymagany w przypadku najmu krótkoterminowego, według najnowszych wytycznych ministerstwa.
Przy modernizacjach i wnioskowaniu o dotacje
Świadectwo charakterystyki energetycznej wymagane jest przy przeprowadzaniu modernizacji budynków, a także konieczne jest przy ubieganiu się o różne dofinansowania i dotacje, np. „Moje ciepło”.
Przy zakończeniu Twojej budowy
Ponadto świadectwo charakterystyki energetycznej wymagane jest przy zakończeniu budowy budynku oraz pozwoleniu na użytkowanie.
%
Wybierz, jakiego budynku dotyczy świadectwo – mieszkania czy domu jednorodzinnego.
%
Zapłać online szybkim przelewem. Przy innym formach zamówienia, rodzaj płatności ustalisz indywidualnie.
%
Uzupełnij dane potrzebne do wystawienia świadectwa energetycznego (m.in.: Twoje dane informacyjne, adres budynku, zdjęcie, parametry techniczne nieruchomości).
%
Świadectwo otrzymasz w ciągu 10 dni od zapłaty oraz poprawnego uzupełnienia danych. W trybie ekspress istnieje możliwość otrzymania świadectwa w ciągu 72 godzin.
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.
W firmie Akint wszystkie świadectwa charakterystyki energetycznej są wystawiane przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia, wpisane do centralnego rejestru osób uprawnionych do wystawiania takich dokumentów.
Tak, od 28 kwietnia 2023 roku świadectwo charakterystyki energetycznej jest dokumentem koniecznym przy wynajmie lub sprzedaży nieruchomości. W firmie Akint możesz uzyskać taki dokument.
Nie. Notariusz jest zobowiązany do pouczenia o obowiązku przekazania świadectwa charakterystyki energetycznej lub zanotowania, potwierdzenia przez strony, że świadectwo charakterystyki energetycznej zostało przekazane. Notariusz nie weryfikuje dokumentu. Ponadto jego niedostarczenie nie wyklucza możliwości sporządzenia aktu notarialnego lub stwierdzenia nieważności umowy.
Przepisy nie regulują jednoznacznie o jakiego rodzaju najem chodzi, w przypadku świadectwa charakterystyki energetycznej. Jednak Ministerstwo Rozwoju i Technologii poinformowało w swoich wyjaśnieniach, że obowiązek świadectwa charakterystyki energetycznej dotyczy każdego najmu, również krótkoterminowego.
Nie, świadectwo charakterystyki energetycznej może sporządzić tylko osoba, która posiada odpowiednie uprawnienia i jest wpisana do centralnego rejestru charakterystyki energetycznej budynków.
Świadectwo charakterystyki energetycznej należy przekazać najemcy lub nabywcy w momencie sprzedaży lub wynajmu nieruchomości. Obowiązek sporządzenia świadectwa charakterystyki energetycznej jest również wymagany przy zakończeniu budowy, pozwoleniu na użytkowanie oraz jest potrzebny przy niektórych dofinansowaniach i dotacjach.
Świadectwo charakterystyki energetycznej ważne jest przez 10 lat.
Świadectwo charakterystyki energetycznej otrzymasz w formie elektronicznej. Istnieje możliwość otrzymania również świadectwa charakterystyki energetycznej w formie papierowej. W tym celu należy podać adres wysyłki oraz uwzględnić koszty dostawy.
W takim przypadku możesz skontaktować się z nami bezpośrednio telefonicznie lub mailowo, dołożymy wszelkich starań, aby Ci pomóc.